جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

کامل ترین جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکیفروش ویژه جزوه حرفه ای قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی با تخفیف استثنایی فقط 62 هزار تومان تعداد صفحات : 43 صفحهفایل

“” alt=”دانلود جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی” />

0

——-

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 80
قیمت: 76424 تومان

بخشی از متن:

جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی

بخش قارچ شناسی زیرمجموعه ای از گروه پاتوبیولوژی است. بخش قارچ شناسی دانشکده دامپزشکی از سال 1391 راه اندازی شده است. این بخش در دانشکده دامپزشکی به مطالعه قارچها و عوامل بیماریزای آنها در حیوانات و انسان میپردازد و بر بیماریهایی که در ایران و منطقه از اهمیت و شیوع بیشتری برخوردارند تاکید دارد.

برای مشاهده توضیحات فایل  Word قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحات : 43 صفحه

قسمتی از متن فایل:

قارچشناسی :
قارچ ها را در گذشته جزء گیاهان پست محسوب می کردند که فاقد گل در دستگاه آوندی هستند و آن ها را جزء تالوفیتها قرار می دادند. امروزه در طبقه بندی های جدیدتر که توسط ویتاکر انجام شده قارچ ها را در سلسله ی جدیدی قرار می دهند و آن ها را جزء موجودات یوکاریوت و هتروتروف می نامند.  یوکاریوت : اندازه ی سلول بزرگ ، پیشرفته ، غشای هسته یا هسته ی محدود به غشای مشخصی دارند. ارگانل های پیشرفته مجهز به دستگاه گلژی ، میتوکندری و … …
قارچها را در گذشته جزء گیاهان پست محسوب می کردند که فاقد گل در دستگاه آوندی هستند وآن ها را جزء تالوفیتها قرار می دادند. امروزه در طبقه بندی های جدیدتر که توسطویتاکر انجام شده قارچ ها را در سلسله ی جدیدی قرار می دهند و آن ها را جزءموجودات یوکاریوت و هتروتروف می نامند.
 یوکاریوت : اندازه ی سلول بزرگ ، پیشرفته ، غشایهسته یا هسته ی محدود به غشای مشخصی دارند. ارگانل های پیشرفته مجهز به دستگاهگلژی ، میتوکندری و … را دارند. و همچنین هتروتروف اند یعنی کربن مورد نیازشانباید به صورت آماده در اختیار آنان قرار بگیرند لذا آن ها را بر روی پوست انسان ،حیوانات تنه ی درختان ، لاشه ی حیوانات می شود ملاحظه کرد.
قارچها انتشار جهانی دارند. در دیواره ی سلولی قارچ ها موادی مانند کیتین ، کیتوزین ،منان mannan و گلوکان وجود دارد.
دربرخی از قارچ ها همی سلولز هم دیده می شود از میان ترکیبات ذکر شده mannan منان خاصیت آنتی ژنی بالاتری دارد و سیستم ایمنی را بهتر و سریعتر درگیر می کند در رنگ آمیزی گرم همه ی قارچ ها گرم مثبت هستند و فاقد اندامحرکتی اند و لذا غیر متحرک اند.
تمامقارچ ها برای رشد و تکثیر نیاز به اکسیژن دارند و هوازی هستند چنان چه ذکر شدهتروتروف اند (نسبت به کربن) اما نسبت به ازت اتوتروف اند.
قارچها نسبت به گوگرد قارچ ها به دو دسته تقسیم می شوند :
1-نسبت به گوگرد اتوتروف اند و از سولفات ها و سولفورها می توانند استفاده کنند.
2-نیمه اتوتروف اند که صرفا می توانند از سولفور ها به عنوان منبع گوگرد استفادهکنند.
قارچها به شدت رطوبت پذیرند و در محیط های با رطوبت بالا رشد می کنند. در محیط هایخنثی و گاهی مایل به قلیایی بهتر رشد می کنند فاقد کلروفیل هستند لذا فتوسنتز نمیکنند و در تاریکی به راحتی رشد می کنند.
براساس نوع تغذیه قارچ ها را به دو گروه تقسیم می کنند :
1-  قارچ های ساپروفیت saprophyticfungi یا قارچ های گندروی:
اینقارچ ها انتشار جهانی دارند و بر روی لاشه ی حیوانات تنه ی درختان ، مواد در حالفساد به وفور وجود دارند بالقوه بیماری زا نیستند و برای ایجاد بیماری بهفاکتورهای مستعد یا predisposing factor نیازمندند. نقص اکتسابی یا مادرزادی سیستم ایمنی، سرطان ها ،بدخیمی ها. بیماری دیابت از عوامل مستعد کننده مهم محسوب می شوند و البته مواردزیاد دیگری نیز هست.
بهقارچ هایی که برای ایجاد بیماری به شرایط مستعد کننده نیاز دارند و به دنبال فرصتمناسبی هستند قارچ های فرصت طلب یا opportunistic fungi گفته می شود.
2-قارچ های انگلی یا parasitic fungi : 
قارچهای انگلی آندمیک هستند در محدوده های خاصی وجود دارند برای ایجاد بیماری نیازی بهفاکتورهای مستعد کننده نیست این قارچ ها در داخل بدن بیمار و در داخل نسوج بافتهای میزبان وارد می شوند و تغذیه می کنند و ایجاد بیماری قارچ ها مانند همه یموجودات زنده برای بقاء و ادامه حیات تولیدمثل میکنند.
تولیدمثل در قارچ ها به دو روش تولید مثل غیر جنسی Asexualreproduction و تولید مثل جنسی  Sexual
انجاممی شود.
تولیدمثل غیر جنسی Asexual reproduction : در مواقعی که قارچ در شرایط مساعد و مناسب قرار گرفته اتفاق میافتد و بیشترین نحوه ی تکثیر قارچ ها به این صورت می باشد.
تولیدمثل غیر جنسی به روش های زیر انجام پذیر است:
1-Buding  یاجوانه زدن :
درقارچ های تک سلولی یا مخمرها (yeast) اتفاق می افتد. ارتباط جوانه با سلول مادری گاهی بسیار باریک و نقطهای است که در قارچneoformans  Cryptococcus اتفاق می افتد و گاهی ارتباط بین جوانه با سلول مادری پهن استمانند قارچ malassezia pachydematis  که ارتباط سلول با جوانهپهن است این قارچ در سگ ها و به ویژه در سگ هایی که گوش های پهن دارند بیماری otomycosis را ایجاد می کند.
ایجادجوانه از سلول مخمری گاهی از دو قطب مخمر به وجود می آید و گاهی مخمرها جوانه هایپیرامونی دارند ( در تمام اطراف می تواند جوانه ایجاد شود.)
ازاختلافات بین جوانه ها و نحوه قرار گرفتنشان می شود به عنوان وجه شناسایی آن هااستفاده کرد.
دراین روش بعد از رشد و کامل شدن سلول در دیواره سلولی شکست ایجاد می شود(دیوارهسلولی می شکند) و همزمان ژنوم یا DNA همانند سازی می کند ، نسخه ای از DNA و مقداری از سیتوپلاسم وارد جوانه گردیده و با ادامه ی رشد وتکامل جوانه بزرگ تر می شود و به تدریج اتصال جوانه با سلول مادری کاهش می یابد بهنحوی که جوانه از سلول مادری جدا می شود و با تغذیه در محیط مناسبی رشد یافته وسلولی همانند سلول مادری ایجاد می کند….


بررسی کنید : کسب درآمد از طریق فروش فایل با سایت لوکس فایل

فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

“>جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود جزوه قارچ شناسی و بیماری های قارچی دامپزشکی