سوالات برنامه ریزی استراتژیک با پاسخ تشریحی

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب

 

روند برنامه ریزی استراتژیک
فرایند برنامه ریزی استراتژیک نیاز به تفکر و برنامه ریزی قابل توجهی از طرف مدیریت سطح بالای شرکت دارد. قبل از تعیین برنامه عملیاتی و سپس تعیین نحوه اجرای استراتژیک آن ، مدیران ممکن است بسیاری از گزینه های ممکن را در نظر بگیرند. در پایان ، امید است که مدیریت یک شرکت به استراتژی ای که احتمالاً نتایج مثبتی دارد (که معمولاً به عنوان بهبود خط اصلی شرکت تعریف می شود) و که می تواند به صورت مقرون به صرفه و با احتمال موفقیت بالا اجرا شود ، پایبند باشد. ، در حالی که از خطر مالی ناعادلانه جلوگیری می کند.

به طور معمول ، توسعه و اجرای برنامه ریزی استراتژیک در سه مرحله مهم انجام می شود:

 

۱٫ تدوین استراتژی
در فرآیند تدوین استراتژی ، یک شرکت ابتدا وضعیت فعلی خود را با انجام یک حسابرسی داخلی و خارجی ارزیابی می کند. هدف از این کار کمک به شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و همچنین فرصت ها و تهدیدها است (تجزیه و تحلیل SWOT). در نتیجه تجزیه و تحلیل ، مدیران تصمیم می گیرند که در کدام طرح ها یا بازارها باید متمرکز شوند یا آنها را کنار بگذارند ، چگونه به بهترین شکل منابع شرکت را تخصیص دهند و آیا اقداماتی مانند گسترش عملیات از طریق سرمایه گذاری مشترک یا ادغام را انجام می دهند.

استراتژی های تجاری تأثیرات طولانی مدت بر موفقیت سازمانی دارند. فقط مدیران ارشد مدیریت معمولاً مجاز به اختصاص منابع لازم برای اجرای آنها هستند.

سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب

۲٫ اجرای استراتژی
پس از تدوین استراتژی ، شرکت باید اهداف یا اهداف خاصی را در رابطه با عملی کردن استراتژی تعیین کند و منابع لازم را برای اجرای استراتژی اختصاص دهد. موفقیت در مرحله پیاده سازی اغلب به این معناست که یک مدیر عالی در زمینه برقراری ارتباط صریح استراتژی انتخاب شده در سراسر شرکت و جلب همه کارمندان خود برای “خرید” تمایل به عملی ساختن استراتژی ، در انجام وظایف خود تعیین می کند.

پیاده سازی موثر استراتژی شامل ایجاد ساختار یا چارچوبی محکم برای اجرای استراتژی ، حداکثر استفاده از منابع مربوطه و هدایت مجدد تلاش های بازاریابی متناسب با اهداف و اهداف استراتژی است.

 

۳٫ ارزیابی استراتژی سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب
هر کس باهوشی می داند که موفقیت امروز ضامن موفقیت فردا نیست. به همین ترتیب ، برای مدیران مهم است که پس از مرحله اجرا ، عملکرد یک استراتژی انتخاب شده را ارزیابی کنند. ارزیابی استراتژی شامل سه فعالیت اساسی است: بررسی عوامل داخلی و خارجی م affectثر در اجرای استراتژی ، اندازه گیری عملکرد و برداشتن گامهای اصلاحی برای موثرتر کردن استراتژی. به عنوان مثال ، پس از اجرای یک استراتژی برای بهبود خدمات به مشتری ، یک شرکت ممکن است متوجه شود که برای دستیابی به پیشرفتهای مطلوب در روابط مشتری ، نیاز به اتخاذ یک برنامه جدید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دارد.

هر سه مرحله برنامه ریزی استراتژیک در سه سطح سلسله مراتبی رخ می دهد: مدیریت عالی ، مدیریت میانی و سطح عملیاتی. بنابراین ، تقویت ارتباط و تعامل بین کارمندان و مدیران در همه سطوح ضروری است ، به طوری که به شرکت کمک می کند تا به عنوان یک تیم عملکردی و موثرتر فعالیت کند.

 

مزایای برنامه ریزی استراتژیک سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب
نوسانات فضای کسب و کار باعث می شود که بسیاری از شرکت ها به جای استراتژی های فعال ، استراتژی های واکنشی را اتخاذ کنند. با این حال ، استراتژی های واکنشی معمولاً فقط برای کوتاه مدت قابل اجرا هستند ، حتی اگر برای اجرای آنها نیاز به صرف مقدار قابل توجهی از منابع و زمان باشد. برنامه ریزی استراتژیک به شرکت ها کمک می کند تا به صورت پیشگیرانه آماده شوند و با دید بلندمدت تری مسائل را برطرف کنند. آنها یک شرکت را قادر می سازند تا به جای اینکه فقط به موقعیت ها پاسخ دهد ، شروع به نفوذ کند.

از جمله مزایای اصلی حاصل از برنامه ریزی استراتژیک موارد زیر است:

 

۱٫ با استفاده از یک رویکرد منطقی و سیستماتیک به تدوین استراتژی های بهتر کمک می کند
این اغلب مهمترین مزیت است. برخی مطالعات نشان می دهد که فرایند برنامه ریزی استراتژیک صرف نظر از موفقیت یک استراتژی خاص ، در بهبود عملکرد کلی شرکت سهم بسزایی دارد. سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب

 

۲٫ ارتباطات پیشرفته بین کارفرمایان و کارمندان سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب
ارتباطات برای موفقیت روند برنامه ریزی استراتژیک بسیار مهم است. این کار از طریق مشارکت و گفتگو بین مدیران و کارمندان آغاز می شود ، که نشان دهنده تعهد آنها برای دستیابی به اهداف سازمانی است.

برنامه ریزی استراتژیک همچنین به مدیران و کارمندان کمک می کند تا نسبت به اهداف سازمان تعهد نشان دهند. این بدان دلیل است که آنها می دانند شرکت چه کاری انجام می دهد و دلایل آن را می داند. برنامه ریزی استراتژیک اهداف و اهداف سازمانی را واقعی می کند و کارکنان می توانند با سهولت بیشتری رابطه بین عملکرد خود ، موفقیت شرکت و جبران خسارت را درک کنند. در نتیجه ، هم کارمندان و هم مدیران تمایل به ابتکار و خلاقیت بیشتری دارند ، که این رشد بیشتر شرکت را تقویت می کند.

 

۳- به افراد شاغل در سازمان قدرت می بخشد سوالات برنامه ریزی استراتژیک با جواب
گفتگوی افزایش یافته و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *